Ga naar de inhoud

ROBOTS BOUWEN

Hieronder is te zien met welke programma’s de Robots gebouwd worden.

Deze Robotarm H25 is gebouwd met Mindstorms EV3. Hij maakt gebruik van de kleurensensor en de tastsensor om zijn bewegingen te regelen.

Met Mindstorms Robot Inventor is Charlie gebouwd. Je kunt hem allerlei activiteiten laten uitvoeren.

Bij Spike Prime werk je met een grote bouwsteen. Die heeft zes ingangen waar motoren en sensoren op aangesloten kunnen worden. Deze Breakdancer danst op de maat en herinnert je eraan dat het tijd is om te bewegen.

Bij Spike Essential gebruik je een kleine bouwsteen met twee ingangen. Daar sluit je twee motoren of één motor en één sensor op aan. Hier zie je de Grote Kleine Helper, die spullen kan vervoeren.

Met de BOOST Creatieve gereedschapskist leren onze bouwers de basisprincipes van programmeren, techniek en robotica. Hier zie je Vernie de Robot. Ook BOOST heeft nog andere modellen, die je kunt bouwen en laten bewegen.  

Bouwen

Bij het bouwen van een Robot starten we met eenvoudige modellen. Afhankelijk van de leeftijd en het niveau van de kinderen, gaan ze vrij snel zelfstandig of met hulp bouwen. Het doel is om de kinderen zelfvertrouwen te geven.

Programmeren

Elke Robot heeft zijn eigen gedrag en een programma waarmee de verschillende functies van de Robot worden bediend. Meer gevorderde Robotbouwers leren hoe ze snelheden en bewegingen van de Robot kunnen aanpassen.

Spelen

Onze Robotbouwers zijn enthousiast en supertrots op hun Robot. Natuurlijk heel terecht! Dan is het tijd om ze uit te testen en ermee te spelen…….